Sunday, December 10, 2006

老曹的金石良言

總結我老曹三十八年投資經驗:

  一、股市係不可預測嘅,只可追隨趨勢。

  二、股價最終由基本因素決定,但投資者情緒可令股價由一個極端走向另一個極端。

  三、買股票之時多注重價值(valuation),因股價最終反映公司價值。

  四、展望可能喺短期不能實現,但有耐性經常獲得回報。

  上述四點似乎好老土,但絕對係金石良言。

18 comments:

Anonymous said...

Hi Wing,
How do you think about HSBC(5)? It has good earning power, low P/E, around 4%-5% annual interest etc., but its stock price is so low incompare to its performance (In compare to other bank).

Regards
New Guy

Wing said...

5及945 係好股票, 但無助我發達, 資金的原始累積階段應該以增張為主, 我亦享受發掘股票的樂趣, 唔鐘意買大路股!

如我50歲或者有過千萬的資金, 就會買佢地。

我有自己的一套投資理念, 風險承擔能力亦比普通人高, 目前唔會買5 or 945。

Anonymous said...

Hi Wing,
Thx for your comment. From your past message, you really got very great investment return. Hope you have every success in future investment.

Regards
New Guy

Anonymous said...

曹先生,

本人是新手,想買一隻具增長潛力的股票作為送給自己的聖誕禮物, wish list 上暫列有 2628, 3328,3968, 2318, 不知你有何高見?

謝謝.

Giz

Wing said...

首先...我唔係姓曹!

投資是自己的事, 我冇什麼高見。

Anonymous said...

一、江恩 (W D Gann) 和他的追隨者、部分用波浪理論、星座和周易分析走勢者都認為,股市係可以預測嘅。

股市能否預測?同何謂牛/熊市一樣,是無謂的爭論。

What's relevant ?

無論你過去測市有幾準,你都要知道幾時為之測錯市,不能再硬頸要認錯,及知道須承認測錯市時要點做,應幾時斬纜或用其他策略對沖 / 補救。

二、股價的確最終由基本因素決定,投資者的情緒的確可令股價由一個極端走向另一個極端,所以萬勿胡亂懶醒沽空你認為股價遠遠高於其應有價值的股票。股市永遠先把這類人收檔,之後 ( 重可能等呢班 "相反理論家" 收皮後好幾年 ) 才教訓盲目高追入這些股票的散戶。好多時候,敢於擁抱泡沫者才能贏錢,到最後佢地都被股市收服,只是明知泡沫已爆破,仍唔肯離場,因為佢地習慣用倒後鏡睇市,被之前長升長有的升勢洗左腦。

"離場觀望"、或高登小朋友經常掛在口邊的 "食住花生等睇戲",講就易,到你對股票的鑽研、年資和興趣有此 blog 主人 Wing 君的一半,你會明白 "及時離場", 知易行難。



三、買股票之時多注重價值(valuation),因股價最終反映公司價值。這是價值投資者的信條,可是股市不是只有價值投資者才能獲利。有些投資者可以靠自創獨門 (緊記,必須是獨家的) 的統計和技術分析方法搵食,例如 www.788.com.hk 的張士佳先生。有些街坊靠分析一些垃圾公司 (distressed securities) 的配股集資、注資/分拆、轉換股東等財技活動同樣發達。

只不過,價值投資者、張士佳、picker of distressed securities 三者當中,以價值投資法最易被一般散戶掌握而已。然而 "價值投資",同其他兩種方法,都是易學難精。


四、展望可能喺短期不能實現,但有耐性經常獲得回報。先決條件:你對這公司,它所屬的行業,自問做了功課,認識到它經營成敗的關鍵嗎?並非任何時候都應為某股付出耐性。

Anonymous said...

Giz :

1. 你從事 / 最熟識甚麼行業 ?

2. 你認為你從事 / 最熟識的行業中,那家公司是你最想幫佢打工既、或你覺得近年崛起得最快既,而這家公司,係響香港上市既?

你再看看這家公司的年報和網頁,睇睇呢家公司而家既價係幾多倍 P/E。

你覺得而家個價貴唔貴 ?

嫌貴,找另一家你認為自己認識最多的公司。

通常初學投資者咁樣開始選股,錯不了。

Anonymous said...

雖然我唔係Giz,但港燦兄肯以謙厚同耐性去分享自己投資經驗,指點部份道行不高之散戶,真要講聲佩服!
有人要學下,出得BLOG, 都係想愉快地分享啫
KEVIN

Wing said...

嘩, 港燦你終可以蒲blog啦! 幾時可以返港? 多謝留言先!

你真係好有耐性, 我有你的一半已經好好, 投資我可以有耐性, 但教人野我就唔得...

"易學難精"<--一矢中的!

Anonymous said...

同意 同意
人有人品, 打牌有牌品, blog 有blog 品,
高下立見 , 易學難精

Wing said...

我知道自己的不足, 亦不是心高氣傲不肯去分享

但你要知道一個人的時間有限, 總不能每日都解答2628, 3328,3968, 2318 邊隻好, 投資邊隻好的問題

就當我冇品, 我唔介意

阿爾伯特 said...

To Wing,

由閣下的文章,想必對"工業/科技"股票有一定心得,對麼? (有眼可見)

閣下能在"熟識"的Sector內有自己的投資法門,熟實難能可貴。能"了解自已的優勢和Limitation"的人,並能長期穫利,相信已是一位高手


To All:

除非是全知的神(若然有的話),否則像本人這些"凡夫俗子"僅能對某些Sector有多點認識; 其他Sector不懂,亦不足為奇。

投資各施各法,有人鍾情大型企業,有人喜 愛二三線股票,只要找到自己恰當法門便是。"說"和"做"是兩回事,真正投資境界唯有天知、地知及自已知。

和氣生財吧!!

"大路股"不一定只是初學者玩,知易行難,很視乎投資者的心理質素。亦要了解其Business Model + 投資價值 + Industry Analysis + 估值方法 + Market Sense,是要求深厚功力。曉得法門後,可以有機"搵大錢"。

#2628,#3328,#3968,#2318,等小弟不自量力吧:

一般地說,PRC 保險股增長潛力大,BUT 估值不便宜(i.e. P/E or Price compared with "Appraisal Value")另外,未來Profit很依靠A股投資利益; 還有,未來開放Market的Competition風險不能不理。現價購入的投資者可能承受幾高的風險。

#3328 & #3968 等 PRC Banks 應比 "Big Four"的質素為高(Growth Potential, Asset Quality, Loan Approval Flexibility),BUT also...估值不便宜


若一定要買一隻,#3328可能較可取,因估值比#3968合理,and 質素比"Big Four"高。

Wing said...

工業股較為容易分析, 我的基本功全黎自多年前研究細價股及工業股所得。

近年開始從管理層, 長遠的經營角度, 增張動力及兢爭力去選股, 感覺相當實用! 但難以三言兩語去解釋其中的精髓。

所有金融保險股我都冇能力去分析...

估值的方法, 風險的評估, 五花八門。

但我較為喜歡國壽及招銀。

保險保分析

Anonymous said...

阿wing, 如果你有興趣研究保險股, 可以一齊研究

Anonymous said...

Wing, 因看了這篇 post 的主題,誤會你姓曹,實在不好意思.

此外,多謝港燦及眾位blog友的意見, 本人獲益良多.

回應一下港燦的問題:

1. 本人從事(人壽)保險後勤已有年半的時間,正透過工作和 LOMA考試慢慢瞭解人壽保險公司的運作.

2. a) 本人最希望加入的#945,喜其業務國際化,且作風穩健,信譽良好.

b) 但在選股票上,大陸的保險業還在起步階段,潛力優厚,#2628作為業界龍頭,未來業務增長應會更加迅速,投資回報可能更高. 此亦是本人未能作出決定的原因.

再次多謝各位不吝賜教,本人會多花時間研究這幾間公司.

Anonymous said...

The last post is by Giz. Thx.

Wing said...

CORY,

我睇你地分析就夠, 而且我冇諗過去深研佢地盤數, 我心中有個Big Picture就夠。

GIZ,

可能我的語氣比人覺得好串啦, 其實唔介意的, 只係覺得只要你睇多幾個POST, 已經唔會搞錯, 仲有2628, 3968 都可以係呢個BLOG SEARCH 到少少有關的資料, 雖然好有限, 總好過冇。

你都講得出2628 的優勢丫, 其實唔需要下下問其他人的意見。

我唔比意見, 並唔係針對你, 我一向唔鐘意比投資意見人地, 亦唔會答呢類問題, 至於我POST 的野, 係個人的投資筆記, 跟唔跟係閣下的事, 我完全唔會負責, 所以我連免責聲明都慳番。

TPT Jack said...

“易學難精”“知易行難”
最緊要知道自己既長處短處﹐總結適合自己的投資方法......
其他人點睇並唔重要啊

##HIDEME##